Google Analytics İzleme

24 Aralık 2010

Patronunuza bunları söylemeyin!

Patronunuzla konuşurken seçtiğiniz sıfatlara, kelimelere dikkat etmelisiniz. Anlatmanız gereken bir olayı yanlış kelimeler, ifadeler seçerek anlatırsanız, pişman olabilirsiniz.

Workbuzz isimli internet sitesinde yer alan habere göre, patronunuzun sizin neye ihtiyacınız olduğunu ve ne istediğinizi tam olarak anlaması önemlidir. Patronunuzu kırmak veya kızdırmak istemiyorsanız, işte söylemeniz ve söylememeniz gereken sözler:

1. Bunu söylemeyin: "Her zaman en kötü tepkiyi veriyorsunuz"

Bunu söyleyin: "Bana umduğunuz şekilde yapamadığım bir iki şeyi söyler misiniz? Bunu nasıl daha iyi yapabileceğimi bilmek istiyorum"

Doğru olanı duymak istediğinizi göstererek ve kendinizi bu şekilde geliştirerek patronunuzun gözüne girebilirsiniz. Ayrıca, gelecekte patronunuzdan daha faydalı ve olumlu tepkiler alma şansını artırırsınız.

2. Bunu söylemeyin: "Hımm, evet. Kesinlikle anladım"

Bunu söyleyin: "Amaçların ne olduğunu tam anlamıyla anlayamadım? Daha fazla detay verir misiniz?"

Bazı patronlar açıklayıcı ifadeler kullanmazlar. Kendileri ne istediklerini biliyorlardır, fakat düşüncelerini kelimelere dökmede zorlanırlar. Bu nedenle patronunuzun ne istediğini tam olarak anlamak için sorular sorun. Başta kendinizi acemi gibi hissedebilirsiniz, ancak işinizi iyi bir şekilde yaptığınızda pişman olmazsınız.

3. Bunu söylemeyin: "Sizin bulunduğumuz makamı istiyorum"

Bunu söyleyin: "Sizce, bu şirkette yükselmek için doğru yolda mıyım? Benim yerimde olsaydınız, hangi alanlara odaklanırdınız?

Mesleğinizde ileri gitmek istiyorsanız, patronunuzun yaptığı işi yapmalısınız. Ancak, patronunuzun sizi yerini alacak bir düşman olarak görmesini istemezsiniz. Eğer patronunuz işinizi ciddi bir şekilde yaptığınızı bilirse, hedefinize ulaşmanıza yardımcı olmak için daha fazla sorumluluk verir.

4. Bunu söylemeyin: "Bu asla işe yaramayacak"

Bunu söyleyin: Bu proje ya da fikir hakkında endişelerimi sizin de bilmenizi istiyorum"

"Bana çözüm sunun, problem değil" sözü eskidir, ama çoğu zaman doğru bir klişedir. Fakat, bir planı yöneten kişiyseniz, herkesin bildiğinden daha fazlasını bilmek zorundasınız. Ayrıca hiç kimsenin daha önce sahip olmadığı kavrayışa sahip olmalısınız. Burada endişelerinizi ve seçeneklerinizin ne olduğunu patronunuza anlatın. Böylece negatif bir sonuç ortaya çıktığında patronunuz da şaşırmaz.

Alıntı


Hiç yorum yok: