Google Analytics İzleme

04 Eylül 2015

Sektörel - Endüstri 4.0

‘'İnsanlık buhar makinesinin icadıyla 1. sanayi devrimini gerçekleştirdi. Ford'un seri otomobil üretimine geçmesiyle 2. sanayi devrimine geçildi. Bilgisayarlar ve robot sistemleri ise 3. sanayi evrimi olarak görebiliriz. Şimdi 4. aşamada internetle bu makine ve sistemler birbiriyle iletişime geçiyor. Sistem ve makineler artık kendi kendini yönetecek. Bütün kaynakların kendisini yönettiği bir çağa giriyoruz, bu  4. sanayi çağıdır.''

Alman bilişim ve yazılım endüstrisinin en etkili bilim insanı ve girişimcilerinden Prof. Dr. August Wilhem Scheer


4.0 Endüstri devrimi ne getirecek:

  • Diğer sistemlerle entegre çalışan ama kendi başına anlık karar alabilen sistemler modüler ve esnek üretim yapacak.
  • Toplu üretim maliyetine perakende üretim yapılabilecek.
  •  Daha düşük maliyetle küçük üretim, müşteriye özel üretimi getirecek.
  • Tüketiciler kendilerine özel kişiselleştirilmiş siparişler verebilecek.
  • Ürün ve hizmetin durumunu anlık takip edebilecek.


Alıntı:
http://www.zaman.com.tr/ekonomi_uretim-kaliplarini-kirdik-4-sanayi-devrimine-haziriz_2314575.html

Hiç yorum yok: