Google Analytics İzleme

07 Eylül 2011

Turkcell T10 (Huawei U8110) Android Telefonu Root Yapma

Bugün t10'numda root işlemini başarıyla yaptım.

Yaptığım adımlar şu şekilde:
1 - Önce root işlemini yapan uygulama dosyalarını pc'ye indirdim ve zipten klasöre açtım:
     Bu dosyaları buradan alabilirsiniz : http://loadbalancing.modaco.com/download.php?url=mf/?omdqymgnoej
2 - T10 cep telefonunu ayarlardan Ayarlar -> Uygulamalar -> Geliştirme -> kısmında USB hata ayıklaması ve Uyanık kal seçeneklerini işaretledim
3 - T10'u kapattım. 
4 - T10'u ses kısmı tuşu + kırmızı telefon çağrı kapatma tuşu + power açma tuş'larını aynı anda basıp telefonu bootloader modunda açtım (bu mod esnasında ekranda sürekli şekilde android yazmaktadır, meraklanmayın)
5 - T10'u usb kablosuyla pc'ye bağladım
6 - Windows'da Aygıt Yöneticisi -> ADB Interface -> Android Sooner Single ADB Interface olarak cihaz eklendi. Eğer Pc'de Aygıt yöneticisinde Android 1.0 sürücü tanımama hatası verdiyse, tanıtmak için şuradaki sürücüyü kullanın, denedim çalışıyor: http://android-roms.googlecode.com/files/android_usb_windows.zip , tanıtınca aygıt yöneticisinde adb sürücüsü olarak görünüyor
7 - Pc'ye indirdiğim root yapma dosyalarından superboot-windows.bat dosyasını çalıştırdım, işlemleri yaptı ve cep telefonu yeniden başlatıldı, bu esnada cep telefonun tamamen açılmasını bekleyin, meraklanmayın açılacaktır
8 - superboot-windows.bat dosyasını çalıştırdıktan sonra Waiting Device uyarısı veriyorsa cep telefonu tanınmamış demektir, sürücü yüklenmesinde sorun var demektir, uygun tanıtma sürücüsünü windows'a yüklenmesi gerekmektedir.
9 - T10 başarıyla root yapıldı ise programlar kısmında Superuser adında yeni bir uygulama linki eklenmektedir.
10 - Root ihtiyacı olan bir program çalıştırdığınızda root izni vermek için soru ekranı gelmektedir, allow yaptığınızda ise ilgili programlar root izninde çalışmaktadır.
11 - Farklı şekilde yine telefonda root yetkisinin olduğunu Partions Info programını google market'ten indirip kontrol edebilirsiniz, veya Root Checker uygulamasını(bu uygulamayı marketde buladım nedense) kullanabilirsiniz. 
  
Kaynaklar:


13 yorum:

eren dedi ki...

anlatım için teşekkürler öncelikle...Denilenleri yaptım yalnız superuser açıldığında su request veya permissionsta siyah ekran çıkıyor sadece ve programıda kaldıramıyorum. Ne yapmam gerekli? teşekkürler.

eren dedi ki...

sorunu çözdüm hata ayıklama modu açık olması gerekliymiş.

Ish Tech dedi ki...

Evet izin verilebilmesi için usb hata ayıklama açık olması gerekmektedir. Yoksa sadece siyah ekran görünür istek anında.

Adsız dedi ki...

ses kısma tuşu + no tuşu ve power tuşlarına beraber bastığımda android yazısı ekranda kalmıyor telefon normal bir şekilde açılıyor?

Ish Tech dedi ki...

Bu tuşlara basınca sorun olmaması lazım. Başka bir sorun olabilir.

Adsız dedi ki...

bende de oyle indirdimiz dosyayı tlf atcazmı tuşlara basınca normal acılıyo

Ish Tech dedi ki...

Yok elle telefona bir dosya yüklemiyoruz. Windowsta çalıştıracağımız superboot-windows.bat dosyası herşeyi usb'den otomatik hallediyor. 3 tuşa aynı basınca açılmaması nedendir bilemiyorum.

Adsız dedi ki...

ya ben ilk seferinde allow'u işaretledim ancak başka bir programda root onayı isteyince ekran donuyor

Ish Tech dedi ki...

Şu ana kadar kullanıyorum, yaşamadığım bir durum? İlginç.

emre dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Kutluhan Köktürkoğlu dedi ki...

çok teşekkur ederim çok işime yaradı saolun

Kutluhan Köktürkoğlu dedi ki...

çok teşekkur ederim çok işime yaradı saolun

Adsız dedi ki...

dediğiniz işlemleri sırasıyla 7.ye kadar yaptım ama telefon açılmadı ekranda Hoşgeldiniz yazısı var.
acaba telefon açılırmı?