Google Analytics İzleme

03 Ocak 2014

Sektörel - Google Neden Başarılı?

İnsanın ihtiyaçları sınırlı olsa da, kendisini daha mutlu edeceğine inandığı ve hayatını kolaylaştıracak aygıtları ihtiyaç (!) haline getirir.

Bazen de bu türden aygıtlar gerçekten de çok zor olan işleri çok kolay hale getirebilir. İşte ‘arama motoru’ dediğimiz aygıt da tam olarak böyle birşey. Bir konuda bilgi sahibi olmak için önce onunla ilgili bilgilerin hangi kitaplarda olduğunu araştırır, sonra o kitapların nerede olduğunu bulur, daha sonra da istediğimiz bilgiyi o kitapların içinde arardık. Şimdi ise sadece Google’layıp merak edebileceğimiz hemen her konuda gerekli bilgiye ulaşabiliyoruz. Evet, Google sadece bir arama motorunun adı değil artık, o aynı zamanda bir fiil. Şimdiki zamanda Google’lamak çok sıradan bir ihtiyaç.

En İyi Arama Sonuçları ve Sırlı Algoritma

Google’ın diğer arama motorları arasındaki özel yerinin ve hakkında kitaplar yazılan başarısının birçok sebebi var mutlaka. Ancak başarılı görmemizin  başlıca sebebi yaptığımız aramayla ilgili en iyi sonuçları veriyor olmasıdır. Elliden fazla ölçümlemeye dayanarak davranışlarımızı ölçerek bizi tanıyan ve yaptığımız aramada bizim dahî düşünemeyeceğimiz kadar işimize çok yarayacak sonucu getiren bir arama motorundan söz ediyoruz. Sır gibi sakladığı ve saklı tutmak için birçok katı önlem aldığı algoritmasıyla Google, bize en iyi ve en alâkalı sonuçları verir. Arama yapmak çok basit olduğu gibi, arama sonuçlarından işimize yarayan veriyi bulup çıkarmak da o kadar basittir. Benzer şeyleri rakipleri yapıyor olsa da, şüphesiz Google işini en kaliteli ve en basit şekilde yapıyor olduğu için şuan lider konumunda diyebiliriz.

Teknoloji ve AR-GE Yatırımları

AR-GE çalışmalarına ve teknolojiye her yıl yüzlerce milyon dolar yatırım yapan Google’ın yatırım miktarı, pazardaki büyüklüğüne yaraşır oranlarda. Diğer arama motorlarından çok daha yüksek miktarlarda teknoloji ve AR-GE’ye yatırım yapması ve insanların dijital dünyadaki tüm ihtiyaçlarına karşılık vermesi, Google başarısının bir başka sebebi.

E-postadan haritaya, Chromebook’tan Glass’a kadar neredeyse tüm dijital ihtiyaçlara cevap veren tek şirket Google diyebiliriz. İnternet balonlarıyla (loon) dünyada internet erişimi olmayan insan kalmaması için yaptığı çalışmalar dahî mevcut. Para ödediğimiz birçok üründen daha iyi olan ürünleri için bizden para istemiyor olması da bir başka başarı göstergesi. Peki tüm bu faydamıza görünen işleri Google nasıl ve neden yapıyor?

Arama Motorunu Para Makinesine Çevirme: Adwords ve Adsense Voltranı

Gelirinin yüzde 97 gibi büyük bir kısmını online reklamcılıktan kazanan Google’ın, dünyanın en büyük ölçekli ve en başarılı reklam şirketi olduğunu bilmeyenimiz azdır. Yüzlerce gelir çeşidi bulunmasına rağmen, gelirinin büyük bir kısmını Adwords’ten kazanır. Bu ürünü üzerinden aldığı reklamları tüm internete serpiştirerek reklamverenlerden gelir elde eder. Adsense ürünüyle de deyim yerindeyse bir Voltran oluşturan Adwords, internette websitesi olanlara reklam geliri elde etme imkânı da vererek, Google’ın gelir alanını genişletmede hiçbir arama motorunun yapamadığını yapar. Google, sadece arama motoru hizmeti vermekle kalmamış, bu hizmetini gelire dönüştürmeyi en iyi şekilde başarmıştır.

Takım Ruhu ve En İyileri Çalıştırmak

Peki tüm bu başarıları Google neye borçludur? Başlangıçta çok iyi bir fikre tutunan kurucuları Larry Page ve Sergey Brin’e mi? Elbette onların vizyon ve özverilerine saygı duyulmalı. Ancak Google’ı gerçek başarısına ulaştıran şey, sahip olduğu takım ruhu ve biraraya getirmeyi başardığı, kendi alanında en iyi olan insanlardır. Farklı zeka ve kişilikleri biraraya getirip bir harmoni oluşturmak oldukça önemli bir başarıdır, ki aslında tüm başarıları gerçekleştirecek başarı da budur diyebiliriz. Eğer Google ailesine dahil olmayı başardıysanız, artık kendinizi en iyiler ailesinde sayarsınız ve siz de –ailenin tabiriyle– bir Googler olmuşsunuzdur. Googler olmak, elde ettiğiniz başarıları her zaman takım çalışmasının bir neticesi olarak görmek ve başarıları yeterli bulmamak da demektir. Konuşacağınız her Googler size önce bundan bahsedecektir.

En İyi Marka ve En Sık Kullanılan Fiil: Google

Daha önce de söylediğimiz gibi Google artık sadece bir marka değil, fiil olarak da tarihe geçmiş bir başarı öyküsüdür. Sadece iyi pazarlamanın bir neticesi değil, bir işi ehline verince nasıl bir netice alınacağının ispatıdır. Büyümek ve sektöründe en iyi olmak isteyen şirketlerin ve girişimcilerin, Google’ın başarı öyküsünü iyi analiz etmesini şiddetle tavsiye ediyorum. Aynı hataları tekrarlamamak için hata yapanlara bakıp ders almak ne kadar gerekliyse, başarıya ulaşmak için en başarılı olanları analiz etmek ve örnek almak da o kadar gereklidir. Başarı için Google analiziyle başlayabilirsiniz.

MUSTAFA GERDAN
Alıntıdır.

Hiç yorum yok: